![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ŽELEZNIČNÍ TUNEL NA ŠPIČÁKU [ Technická zajímavost ]Za účelem zkvalitnění obchodního propojení mezi Čechami a Bavorskem, byla v sedmdesátých letech devatenáctého století zprovozněna železniční trať Plzeň - Železná Ruda. Technicky nejobtížnějším úsekem se stal Šumavský masiv mezi Brčálníkem a Špičákem. Stavitelé tento masív, museli prorazit tunelem, který se tak svojí délkou 1747 m stal nejdelším v tehdejším Rakousku - Uhersku. Byl postaven v letech 1874 - 1877 a na této stavbě padlo mnoho dělníků, nazývaných Barabové. Pocházeli z celého Rakouska - Uherska a Itálie. Jelikož však magistrát nedovolil provádět pohřební obřady v hlavním kostele a na hřbitově, byl zřízen nový hřbitov "Barabů" nedaleko železniční tratě. Ten postupem času zcela zanikl a až v roce 2002 byl na je původním místě postaven památný pomník s velkým křížem.
UMÍSTĚNÍ
Typ záznamu: Technická zajímavost AKTUALIZACE: Kateřina Vlášková (TO 06) org. 2, 10.11.2005 v 09:14 hodin Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule |